Balatoni élmények 2. rész

2010.12.26

Balatoni élmények

2.rész

Amikor nagy erővel húztam azt hittem hogy valami termetesebb hal, például egy ponty, vagy egy nagyobb, kilós kárász. Hát nem az volt. Egy jó nagy keszeg ami olyan nagy volt mint egy kisebb ponty. Amikor meg meríti unokaöcsém a keszeget, éppen hogy megvolt, mert amikor a merítőszák hoz ért lefordult a horogról, de szerencsére alatta volt a szák. Általában vagy csúszó úszós szerelékkel vagy feltolós szerelékkel szoktunk horgászni. A feltolós azért jó mert sok a nád nyiladék és annak a közepén kényelmesen meg lehet horgászni ezzel a módszerrel. Amíg a csúszóssal nem lehet annyira jól és precízen meghorgászni. A csúszósat inkább a nád mellé ajánlom. Amikor a hal felveszi a csalit(a csúszósról van szó) vagy felszippantja akkor az úszó lefelé a ha felé irányul. De ha a feltolós módszerrel horgászunk akkor ilyen veszély nem fenyeget minket, mert az úszó ilyenkor nem a hal felé hanem a felszín irányába mozdul. Amikor délután lementünk spiccbottal az egyik kisebb öbölhöz, észre vettük hogy egyre kevesebb kishal van mint máskor. Ez azért van mert a folyton melegedő víz miatt kevesebb az oxigén és ezért elmennek a hidegebb vagy az oxigén dúsabb helyekre. Aztán amikor csalódottan vissza értünk a nyaralóhoz rögtön eszünkbe jutott hogy mi lenne ha hoznánk a halaknak egy kis frissebb oxigén dúsabb vizet. Fogtunk 2 vödröt lementünk a lejáróhoz és megmertünk a két vödröt vízzel. Utána oda mentünk az öbölhöz és a két markunkba mertünk egy kis vizet és jól meglendítettük a vizet az öböl felé. A kis víz cseppekre csak úgy özönlöttek vissza a kis halak. Ezt 2 napon keresztül csináltuk amíg nem volt egy jó nagy eső. Az eső után minden napos volt hogy kézzel lehetett megfogni a kishalakat. Másnap reggel későn keltünk mert fáradtak voltunk a azelőtti horgászat miatt mert ugye este mentünk ki és későn értünk haza. Nagyon jó volt aznap este a fogás 3 kárász és 4 keszeg összesen 7 halat fogtunk. Ez nekünk nagyon nagy öröm volt mivel ennyit még nem fogtunk, "itt a Balatonon". Ami után reggel, hát már nem is reggel volt hanem kora dél, kinéztünk az ablakon és láttuk hogy annyira fúj a szél hogy a fákat szinte gyökerestül tudta volna kiszakítani a földből. Akkor elmentünk ebédelni mert ugye nem tudtunk reggelizni mert nem keltünk föl, ebédre finom paprikás krumpli volt. Annyit ettük hogy utána  alig bírtunk megmozdulni. Csak úgy repült az idő 13:00-13:45-14:35..... amikor délután elmentünk úszni óriási hullámok voltak. Akkorák hogy a parton nem lehetett állni mert elvitt a hullám:D. bementünk a vízbe és kitaláltunk egy jó játékot. Az volt a lényege hogy megvártuk a nagy hullámokat és átugrottunk fölöttük. Nagyon izgalmas volt, főleg akkor amikor akkora hullámok voltak hogy ha bent álltunk a vízben akkor ellepet a hullám.

3.rész is meg fog jönni még új év előtt.